Als je een smartphone koopt/krijgt bij een abonnement van, zeg, T-mobile, is deze dan altijd met simlock daarvan?

Geen idee of het uitmaakt, maar hoe zit het specifiek bij de Sony Xperia S met het goedkoopste 2-jarig abonnement?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal gebruik je toch dat toestel, anders kun je beter abonnement nemen zonder telefoon, na 12 maanden kun je hem kostenloos simlockvrij maken door de code op te vragen. Een andere mogelijkheid is datzelfde abonnement afsluiten via een andere site, bv gsmeasy.nl daar zijn de meeste telefoons simlockvrij, maar let op, niet allemaal, maar dat er dan wel duidelijk bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat mij er juist om dat ik het toestel na twee jaar weer gemakkelijk zou KUNNEN verkopen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan dus dmv de code op te vragen, dat kkost je niets als je dat na de afgesproken termijn doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt mij vaag, ik heb nog nooit iets gehoord over een 'code' die je kunt opvragen na 2 jaar om het toestel simlockvrij te maken :O waar vul je die code überhaupt in dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dondersteen heeft gelijk.
kan na 1 jaar
is een cijfercombinatie die je gewoon op je toestel in moet toetsen.
uitleg krijg je van de aanbieder.

Antwoorden (3)

meestal is die simlock vrij.
maar als er een simlock op zit kan je die voor nog geen €20 simlockvrij laten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een bedrijf of wat ook dat zo kan, kan ik dat dan niet zelf ook?
Bovendien, hoe weet ik ZEKER dat een toestel simlockvrij is voordat ik 'm koop bij een abonnement?
Dat kun je vaak zien bij de specificaties van het (toestel) abonnement, anders zou je ook nog contact kunnen opnemen met de klantenservice.

Nou denk ik zelf echter wel dat het toestel simlock vrij zal zijn, ten minste; bij elk wat duurdere toestel is dat vaak zo.

Blijkt het toestel uiteindelijk toch niet simlock vrij te zijn dan zou je dat voor 2 a 3 tientjes toch wel kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met abonnement altijd simlockvrij.
prepaid altijd met simlock.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh? Da's raar.
Op dit moment heb ik toch echt prepaid zonder simlock ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.gsmtopdeal.nl/goedkoop-mobiel/sony-ericsson-xperia-arc-s-belsms35-int.php is dit de telefoon die je bedoelt?
heb je dan de simlock laten verwijderen?